”Återkom imorgon”

9 Maj

Nu har jag lagt cirka 40 spänn på att komma fram till – att jag ska ringa imorgon innan klockan 18. Det gäller bredbandsabonnemang.

Igår hände följande. Jag ringer kundtjänsten och får höra att jag kan säga vad mitt ärende är, så slipper jag trycka på knappar. OK, tänker jag och säger ”överlåtelse av abonnemang”. Sen fick jag lite automatiska följdfrågor på det, och vad som nu än sas så hamnade jag, trodde jag, på abonnemangsavdelningen. När jag så väntat i 8 minuter kommer jag fram. Jag lägger fram mitt komplicerade ärende, killen säger ingenting, avbryter mig inte. När jag lagt fram allt så får jag till svar: ööööh, du jag kopplar dig till rätt avdelning. Klick. Häpp. Så väntar jag i 18 minuter. Sen kommer jag till en annan snubbe. Jag lägger ånyo fram mitt komplicerade ärende. Så får jag till svar: öööh, du har ju kommit till bredbandssupporten (som löser problem av teknisk karaktär, min anm.)…du ska ju prata med någon på abonnemangsavdelningen, men de har stängt nu, du får återkomma imorgon innan 18. Vi lägger på. Nu hör det till saken att jag började ringa cirka halv sju. Det är därför högst oklart varför inte den första snubben jag kom till 1) förstod att jag skulle till abonnemangsavdelningen och inte till bredbandssupporten och då 2) inte meddelade att de stänger 18.

Så, jag försöker igen idag. Väntar i cirka 10 minuter, hamnar givetvis fel efter att återigen försökt tala på min bästa rikssvenska: ”ÖVERLÅTELSE AV ABONNEMANG”. Tillslut hamnar jag på personlig service. Jag gillar namnet för övrigt – det säger ju ingenting om vad de kan hjälpa med då alla andra avdelningar man kan komma i kontakt med också ger en personlig service. Nåja. Dit kommer jag. Efter 12 minuter och lite trassel senare kommer vi båda fram till att det här var attans knepigt…och att jag ska ringa, just det – abonnemangsavdelningen. Och just det – IMORGON INNAN KLOCKAN 18, för nu är ju klockan tio över. Och vad jag skulle säga i telefonen? ”ÖVERLÅTELSE AV ABONNEMANG”. Redan gjort, sa jag. Konstigt att du kom till mig då, sa hon. Ja det måste väl vara att deras röstsystem inte förstår sig på pijt/skelleftemålet.

Så, imorgon ska jag ringa ABONNEMANGSAVDELNINGEN innan klockan 18 och på min RENASTE nollåttadialektimitation. Så.

Tyvärr gissar jag att jag har blivit utlovad en lösning som inte finns. Så även om jag nu kommer åt den här mystiska, svåråtkomliga abonnemangsavdelningen där de tycks kunna utföra underverk (obs! endast innan klockan 18) kommer jag nog i slutändan sitta där med ett brutet löfte om en enkel lösning och en (onödig) faktura på 349 kronor i månaden.

Obs! Måste tillägga att den personliga servicen var riktigt trevlig och hjälpsam. Tackar och bockar!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: